کد خبر : 241
تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1400

استقلال و تراکتور در چه صورتی به پرسپولیس ملحق می‌شوند؟

استقلال و تراکتور در چه صورتی به پرسپولیس ملحق می‌شوند؟

نیک نیوز: هفته پنجم مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و سه نماینده ایران دوشنبه شب به میدان رفتند و استقلال نیز بامداد چهارشنبه باید به مصاف تیم الاهلی عربستان برود.

پرسپولیس با وجود شکست در مقابل الوحده امارات، صعودش به دور یک هشتم نهایی قطعی شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی اگر در روز آخر بازهم ببازند و به رده دوم سقوط کنند؛ بدون تردید در بین سه تیم دومی خواهند بود که مجوز شرکت در مرحله بعدی را پیدا می‌کند.

فولاد خوزستان متاسفانه با قبول دومین شکست برابر السد قطر و همچنین با در نظر گرفتن قانون بازی رو درو، دیگر شانسی برای صعود به یک هشتم نهایی ندارد. شاگردان جواد نکونام اولین نماینده ایران بودند که عدم صعودشان مسجل شد. آنها بعد از کسب پنج امتیاز در دور رفت، در دور برگشت از ۲ بازی برگزار کرده هیچ امتیازی به دست نیاورند تا بخت خود را برای راه پیدا کردن به دور دوم از دست بدهند.

تراکتور، دیگر نماینده ایران بود که دیشب به میدان رفت و مقابل پاختاکور ازبکستان به تساوی بدون گل رسید تا چهارمین تساوی و کلین‌شیت شاگردان رسول خطیبی در این فصل به ثبت برسد و تی‌تی‌ها با هفت امتیاز در رده دوم گروه جای بگیرند. پیروزی الشارجه مقابل نماینده عراق، تیم اماراتی را سرگروه قطعی گروه دوم کرد و حالا نماینده کشورمان کار سختی برای رسیدن به مرحله بعدی پیش روی خود دارد.

رقابت ۱۱ تیم برای صاحب شدن ۶ جای خالی

فعلا تیم‌های پرسپولیس و الشارجه امارات تنها تیم‌های صعود کرده هستند و الریان قطر، گوا هند، الوحدات اردن، فولاد خوزستان، الشرطه عراق، نیروی هوایی عراق و پاختاکور ازبکستان تیم‌هایی به شمار می‌روند که دیگر بختی برای صعود ندارند. ۱۱ تیم دیگر اما برای کسب ۶ جای خالی مرحله یک هشتم نهایی در منطقه غرب امید دارند و برای رسیدن به آن تلاش خواهند کرد.

مسابقات گروه‌های اول و سوم امشب (سه‌شنبه) و بامداد فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود. استقلال ایران باید به مصاف الاهلی عربستان برود. دیداری سرنوشت‌ساز برای شاگردان فرهاد مجیدی مقابل یکی از رقبای مستقیم خود. آبی‌پوشان تهرانی با توجه به وضعیت دیگر گروه‌ها در صورت پیروزی در هر ۲ بازی باقیمانده بدون تردید به عنوان تیم اول یا دوم صعود خواهند کرد. کسب چهار امتیاز هم بدون تردید آبی‌پوشان را به مرحله بعدی می‌رساند؛ حتی اگر آنها در رده دوم قراربگیرند.

فرهاد با چهار امتیاز قطعا صعود می‌کند

در صورت کسب چهار امتیاز، استقلال ۱۱ امتیازی می‌شود. شاگردان فرهاد مجیدی اگر اول نشوند باید برای کسب جایگاه بهترین دوم با تیم‌های دوم دیگر گروه‌ها رقابت کنند. سه تیم از پنج تیم دوم می‌توانند به دور بعدی راه پیدا کنند. اگر گروه اول و پنجم را کنار بگذاریم؛ استقلال با کسب چهار امتیاز می‌تواند بالاتر از تیم‌های السد یا النصر در گروه چهارم و تراکتور در گروه دوم قرار بگیرد و به مرحله بعدی برسد.

تراکتور نیازمند برد و تفاضل گل

تراکتور اما اوضاع پیچیده‌تری دارد. تیم رسول خطیبی در بهترین شرایط با شکست الشارجه از پیش صعود کرده ۱۰ امتیازی می‌شود و در رده دوم گروه دوم قرار می‌گیرد. آنها باید منتظر نتایج دیگر گروه‌ها بمانند تا مشخص شود می‌توانند به مرحله بعدی برسند یا خیر. چیزی که اهمیت دارد این است که شاگردان رسول خطیبی باید در دیدار برابر الشارجه بعد از برد به کسب تفاضل گل هم فکر کنند. تراکتوری‌ها فعلا تفاضلشان مثبت یک است و فقط چهار گل به ثمر رسانده‌اند.

حال باید به انتظار نشست و ۱۴ بازی باقیمانده دور گروهی در منطقه غرب آسیا را تماشا کرد تا در نهایت مشخص شود کدام ۶ تیم به پرسپولیس و الشارجه برای صعود به مرحله بعدی اضافه می‌شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0