کد خبر : 410
تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1400

افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات از مرز ماهیرود در فروردین ماه

افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات از مرز ماهیرود در فروردین ماه

نیک نیوز: حسن رحیمی‌زاده اظهارکرد: یکی از تصمیمات ستاد ملی کرونای خراسان‌جنوبی این بود که به واسطه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا جمعیت کارگران در محوطه مرز ماهیرود کاهش یابد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان‌کرد: این تصمیم ستاد کرونا با همکاری طرف افغانستان عملیاتی و اجرایی شد و خوشبختانه در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جمعیت کارگران در محوطه مرز ماهیرود به شدت کاهش پیدا کرد.

رحیمی زاده ادامه‌داد: همه کارگران در محوطه، پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک و مسئله فاصله گذاری اجتماعی را همواره رعایت می‌کنند و ما نیز مراقبت لازم را داریم.

وی با اشاره به اینکه طبق توصیه استاندار خراسان‌جنوبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز ماهیرود نباید خللی در فعالیت‌های تجاری و تبادلات با کشور افغانستان داشته باشد، گفت: خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است بلکه حتی برعکس در فروردین ۱۴۰۰ میزان صادرات از مرز ماهیرود نسبت به فروردین ۹۹ حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در گذشته هر کامیون افغانستانی بیش از روال معمول و تا ۱۰۰ تن نیز بارگیری می‌کرد که ما آن را به میزان استاندارد یعنی هر کامیون ۵۰ تن الزام کرده‌ایم.

رحیمی زاده بیان‌کرد: روزانه حدود ۵۰۰ کامیون افغانستانی در حال حاضر در مرز ماهیرود تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح بحث واکسن و در اولویت قرار دادن برخی از مشاغل پرخطر برای ایمن سازی در برابر کرونا از طریق واکسن ما خواستار این بودیم که کارکنان در مرز نیز در اولویت قرار بگیرند چرا که در شرایط پرخطری قرار دارند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این درخواست ما تا این لحظه با موافقت رو به رو نشده است، اظهار کرد: حتی کادر هلال احمر که برای چک و کنترل ورودی‌های از مرز ماهیرود در راستای پیشگیری از کرونا حضور دارند نیز هنوز واکسینه نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0