کد خبر : 5442
تاریخ انتشار : 24 مهر 1402

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکی بندر امیرآباد

افزایش ۴۰ درصدی صادرات گمرکی بندر امیرآباد

نیک نیوز:  رضا گرزین با اشاره به جزئیاتی از میزان تجارت خارجی این گمرک طی ۶ ماهه امسال در خصوص آمار صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: در این مدت ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار صادر شد که این میزان صادرات از نظر وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص اقلام عمده صادراتی گمرک امیرآباد در ۶ ماهه سال جاری بیان کرد: سیمان، مواد معدنی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات پنج قلم اول کالاهای صادراتی در این مدت بودند و کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی به گمرک منطقه ویژه امیرآباد شامل ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، عراق و ارمنستان بود.

گرزین در خصوص میزان واردات در ۶ ماهه امسال گفت: در این مدت یک‌میلیون و ۵۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۰ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار وارد شد که از حیث وزنی و ارزش به ترتیب ۹۷ و ۸۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک امیرآباد اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرک امیرآباد را جوی دامی، ذرت دامی، گندم، کنجاله آفتابگردان، روغن آفتابگردان و کاغذشیمیایی، انواع کک و غیره اعلام کرد و افزود: این کالاها عمدتا از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، چین و ترکیه وارد مازندران شده‌اند.

گرزین با اشاره به رشد ۱۰۳ درصدی درآمد گمرک امیرآباد یادآور شد: طی ۶ماهه امسال، درآمد گمرک امیرآباد از تجارت خارجی بالغ بر ۷هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال بوده است.

سرپرست گمرک امیرآباد با اشاره به ترانزیت خارجی از این گمرک بیان کرد: کالاهایی نظیر کانتینر، محصولات شیمیایی،خودرو، انواع کک و غیره به ارزش ۱۱۰میلیون و ۷۴۰هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0