کد خبر : 2131
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1400

تعداد رایزنهای ما در کشورهای همسایه کم است

تعداد رایزنهای ما در کشورهای همسایه کم است

نیک نیوز : دنیای تجارت امروز، عرصه حمایت از صنایع کوچک است؛ صنایعی که می‌توانند با هزینه‌های کم و دسترسی آسان‌تر نسبت به صنایع مادر، مامن ایجاد اشتغال برای جوانان، خانواده‌ها و خصوصا زنان سرپرست خانوار باشند؛ هرچند نام این صنایع کوچک است، اما دستاوردهای بسیار بزرگی برای کشورها دارند؛ می‌توان با استفاده از این صنایع، هنر صنایع دستی و فرهنگ اقوام ملت‌ها را حفظ و به دنیا صادر کرد.

خیلی از کشورهایی که درگیر مشکلات اشتغال هستند، با صنایع کوچک توانسته‌اند خود را سرپا نگه دارند. به طور قطع در کشور ما نیز می توان در این راه موفق عمل کرد ؛ به شرطی که تمامی ظرفیت‌ها در چهارچوب ارزش‌های خود به کار گرفته شوند.

 خوشبختانه یکی از سیاست‌های برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه از صنایع خورد، صنایع خانوادگی و در مجموع مشاغل حوزه صنایع کوچک است؛ چرا که این صنایع باید به مردم و نخبگان شناسانده شوند.

 ارتباط خوب نمایندگان با صاحبان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی، تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر این حوزه بسیار مفید است؛ و با آگاهی از ظرفیت های این بخش قادر خواهند بود آنها را هم در داخل کشور به سایر استان‌ها و هم در خارج از کشور به کشورهایی که با آنها دوستی داریم معرفی کنند.

شایان ذکر است در چندسال گذشته نسبت به معرفی ظرفیت‌های داخلی به خارج از کشور برای توسعه صادرات و محصولات صنایع و خصوصا صنایع کوچک خیلی بد عمل شده است؛ تعداد رایزن‌های بازرگانی ما حتی در کشورهای همسایه در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار دارد و به شکل قابل قبولی از دیپلماسی اقتصادی برای بهره‌مندی و افزایش راندمان صنایع کوچک استفاده قابلی نشده است.

علارقم بی توجهی های صورت گرفته تعدادی از نمایندگان، موفق به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران_سوریه شدند که رئیس آن جناب آقای دکتر قالیباف هستند؛ از طریق این گروه دو سفر به سوریه ترتیب داده شد که  دستاوردهای آن حضور بازرگانان و مسئولان سوری برای بازدید از حوزه صنایع کوچک و نمایشگاها می باشد.

به دنبال این اتفاق افزایش و ارتقا ظرفیت بازرگانی طرفین در این حوزه را پیش رو خواهیم داشت؛ همینطور مانع‌زدایی هایی در این زمینه صورت گرفته؛ از جمله بازگشایی کنسولگری ایران در حلب که مامنی برای حضور تجار و بازرگانان در سوریه می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0