کد خبر : 5367
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1402

حضور بایدن در اجلاس گروه ۲۰ در پایتخت هند

حضور بایدن در اجلاس گروه ۲۰ در پایتخت هند

نیک نیوز:  کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران گروه ۲۰ که ماه آینده میلادی در دهلی نو، پایتخت هند برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، بایدن در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ ، نشست‌ها ومذاکراتی را با دیگر رهبران با محوریت تغییرات آب‌وهوایی، جنگ اوکراین و مسائل دیگر خواهد داشت.

کاخ سفید اشاره‌ای به اینکه رئیس جمهور آمریکا با کدام یک از رهبران کشورها در حاشیه این اجلاس نشست خواهد داشت نکرد اما خبرگزاری آسوشیتدپرس از احتمال دیدار او با «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی با توجه به دعوت شدن آنها به حضور در اجلاس سران گروه ۲۰ نوشت.

سالیوان در ادامه صحبت‌هایش درباره برنامه شرکت بایدن در اجلاس گروه ۲۰ گفت: «موضوعات بحث های او طیفی از مسائل را در بر می‌گیرند شامل تلاش‌های مشترک برای مقابله با مسائل جهانی اعم از گذار به سمت انرژی پاک، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، تحفیف دادن تاثیرات اقتصادی و اجتماعی جنگ روسیه و اوکراین، افزایش ظرفیت بانک‌های توسعه‌ چندجانبه از جمله بانک جهانی، مبارزه بهتر با فقر و چالشهای فراملیتی چشمگیر که بر کشورهای سراسر جهان تاثیر می‌گذارند.»

اجلاس سران گروه ۲۰ در بازه زمانی ۹-۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهوریور) برگزار خواهد شد.

به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا هم در بازه زمانی چهارم تا هفتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۶ شهریور) به پایتخت اندونزی سفر می‌کند تا در اجلاس آمریکا – آ.سه.آن و اجلاس شرق آسیا شرکت و با رهبران حوزه «اقیانوس هند-اقیانوس آرام» تعامل کند.

سازمان آ.سه.آن، مخفف «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» یک بلوک سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای متشکل از ۱۰ کشور از جمله اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان و همچنین کشور میانمار که از بعد از کودتای فوریه ۲۰۲۱ شاهد روی کار آمدن یک شورای نظامی بود، است.

آ.سه.آن شرکت رهبران شورای نظامی تشکیل شده بعد از کودتای فوریه ۲۰۲۱ در میانمار در نشست‌های سطح بالای این سازمان را ممنوع کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0