کد خبر : 322
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1400

صعود مقتدرانه منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان

صعود مقتدرانه منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان

نیک نیوز: تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس با عبور از سد پاری‌سن‌ژرمن فرانسه برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

سه‌شنبه شب از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی در ورزشگاه «اتحاد» میزبان پاری‌سن‌ژرمن بود و با ارائه نمایشی حساب شده و تحسین برانگیز به پیروزی دو بر صفر دست یافت.

بازی رفت در پاریس با برتری دو بر یک سیتی به اتمام رسیده بود و با این اوصاف تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» در مجموع با پیروزی چهار بر یک، راهی فینال شد.

بارش برف موجب سفیدپوش شدن زمین شده بود و همین امر بر عملکرد تیم‌ها تاثیر گذاشت. دیدار در حالی آغاز به کار کرد که «امباپه» ستاره پاریسی‌ها که به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده است، نیمکت‌نشین بود.

صعود مقتدرانه منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان

بازی با حملات میهمان آغاز شد و در دقیقه هفتم داور هلندی با تصمیمی عجیب اعتقاد داشت توپ به دست «زینچنکو» مدافع سیتی برخورد کرده و نقطه پنالتی را نشان داد، اما با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، پنالتی پس گرفته شد.

سیتی خیلی زود به هدفش رسید و در دقیقه ۱۰ حرکت عالی او و پاس به «دی‌بروین» موجب شد تا توپ در یک رفت و برگشت به «ریاض محرز» رسیده و این بازیکن الجزایری گل نخست بازی را برای میزبان به ارمغان آورد.

در دقیقه ۱۶ ضربه سر «مارکینیوش» مدافع پیش‌تاخته پاری‌سن‌ژرمن با بدشانسی به تیرک دروازه سیتی برخورد کرد.

صعود مقتدرانه منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان

در ادامه برای دقایقی، بازیکنان در میانه میدان خطاهای متعددی انجام دادند و این امر موجب ایجاد چند درگیری شد.

هرچند نماینده فرانسه درپی جبران مافات بود اما برنامه‌ای برای رسیدن به این مهم نداشت تا نیمه نخست با همین یک گل همراه شود.

در نیمه دوم هم حملات پاریسی‌ها سودی نداشت و در طرف مقابل منچسترسیتی، بازی بسیار هوشمندانه‌ای ارائه کرد.

در دقیقه ۶۲ و در ضد حمله‌ای برق آسا، «فیل فودن» با پاسی عالی توپ را به «ریاض محرز» رساند تا این بازیکن گل دوم خود و تیمش را ثبت کرده و سند صعود سیتی به فینال را امضا کند.

صعود مقتدرانه منچسترسیتی به فینال لیگ قهرمانان

در دقیقه ۶۸ «آنخل دی‌ماریا» وینگر آرژانتینی تیم پاری‌سن‌ژرمن پس از درگیری با «فرناندینو» با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد تا کار تیمش تمام شود.

در این بازی پاری‌سن‌ژرمن با تفکرات «پوچتینو»، طراحی حملات خود را به «نیمار» سپرده بود اما این بازیکن مطرح برزیلی با حرکات انفرادی بیش از از اندازه، عملکرد خوبی نداشت و حملات تیمش را خراب کرد.

در نهایت بازی با پیروزی سیتی همراه شد و مالکان ثروتمند منچسترسیتی به آرزوی خود رسیده و پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری به دیدار نهایی رسیدند. این اولین حضور سیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا است.

چهارشنبه شب در دیگر دیدار دور برگشت نیمه‌نهایی، چلسی انگلیس در ورزشگاه «استمفورد بریج» شهر لندن پذیرای رئال‌مادرید اسپانیا است. بازی رفت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0