کد خبر : 5388
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402

قیمت انرژی در اروپا به شدت افزایش یافت

قیمت انرژی در اروپا به شدت افزایش یافت

نیک نیوز: از زمانی که کشورهای اروپایی، تصمیم گرفتند که نفت روسیه را خریداری نکنند قیمت انرژی در این کشورها به شدت بالا رفت.

بر اساس این گزارش قیمت انرژی در سرتاسر اروپا به شدت بالا رفته است و در حالی که این کشورها زمستان سخت پیش رو دارند، انتظار می‌رود که قیمت انرژی به بیشترین حد خود برسد این در حالی است که روسیه هم عرضه نفت خود را پایین آورده است.

قیمت برق در ایتالیا تقریبا ۳۰ درصد در فاصله ۲۱ تا ۲۷ ا آگوست یعنی در مدت یک هفته رشد داشته است و به رقم ۱۳۸ پوند در هر مگاوات ساعت رسیده است.

بر اساس ارزیابی‌هایی که گروه تحقیقاتی «انرژی نوسیما» انجام داده است احتمال دارد که خانواده‌های ایتالیایی ۷ تا ۱۰ درصد افزایش هزینه‌های برق داشته باشند و این کشور وابسته‌ترین کشور اروپایی به گاز طبیعی است.

رئیس این گروه تحقیقاتی تاکید کرده است که بدون شک، در آینده نزدیک شاهد افزایش شدید برق در این منطقه خواهیم شد.

یک بررسی نشان می‌دهد اگر تعرفه گاز در زمستان تنها ۲۰ درصد از رقم فعلی بالاتر تعریف شود می‌تواند قیمت گاز بین‌المللی گاز را تا ۴۰ درصد بیشتر از رقم فعلی افزایش دهد.

وضعیت افزایش قیمت انرژی تقریبا در همه کشورهای اروپایی وجود دارد به طوری که در استونی متوسط قیمت برق با رشد ۹۳ درصد به رقم ۱۵۳.۳۹ پوند در هر مگاوات ساعت در هفته گذشته رسید و قیمت در لتونی و لیتوانی ۲۳ درصد رشد یافت و هر مگاوات ساعت به قیمت ۱۴۲.۵۸ پوند فروخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0