کد خبر : 6035
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1403

منطقه آزاد ارس مجوز واردات ناوگان حمل و نقل عمومی گرفت

منطقه آزاد ارس مجوز واردات ناوگان حمل و نقل عمومی گرفت

نیک نیوز:  مجید کیانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد جهش تولید اعلام کرد: در مرحله اول تقاضای دریافت ۵۰۰ دستگاه ون ارس پلاک وصول شده که واحدهای تولیدی می‌توانند از این ظرفیت برای جابجایی کارگران خود استفاده کنند. اولین محموله ون پلاک ارس نیز در روزهای گذشته وارد منطقه شد.

وی با بیان اینکه تولید، اسم رمز اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری در کمیسیون اقتصادی تایید شد و در تلاشیم این میزان از تقاضا را محقق سازیم.
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی می‌توانند با ظرفیت بیشتر فعالیت کنند، عنوان کرد: کمبود نیروی کار مختص منطقه آزاد ارس نیست بلکه این کمبود در استان و حتی کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی حداقل حقوق قانون کار را سقف حقوق در نظر می‌گیرند در صورتی که می‌توانند این مبنا را به‌عنوان مرز در نظر گرفته و با افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش صادرات، حقوق و مزایای کارگران را افزایش دهند.

وی اعلام کرد: در راستای توجه به مسکن کارگران، زمینی با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از اعتبارات بانکی خود و وام‌های نهضت ملی نسبت به تامین مسکن کارگران خود اقدام کنند.
کیانی گفت: اعطای اسناد رسمی واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در فازهای ۱ و ۲ در مراحل پایانی است و پس از واریز هزینه‌های زیرساخت‌ توسط واحدها، این اسناد اعطا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0