کد خبر : 5446
تاریخ انتشار : 30 مهر 1402

نحوه تحویل خودروهای وارداتی اعلام شد

نحوه تحویل خودروهای وارداتی اعلام شد

نیک نیوز: صبح روز شنبه 29 مهر ماه 1402 در حاشیه بیست و هفتمین مراسم روز ملی صادرات که در محل اجلاس سران برگزار شد، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در جمع خبرنگاران گفت: تحویل خودروهای وارداتی به افرادی که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده بودند آغاز شده و این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هفته گذشته 2000  خودرو در سامانه عرضه شد و این هفته نیز 2000 خودروی دیگر عرضه خواهد شد؛ نکته اصلی این است افرادی که در سامانه خودرو انتخاب می‌کنند به صورت رزرو است و پس از ثبت سفارش خودرو به آنها تحویل داده می‌شود که مدتی زمان می‌برد. پس از ثبت‌نام در سامانه و واریز وجه علی‌الحساب که تائید آن توسط پیامک اعلام خواهد شد، ما فایل را برای شرکت وارد‌کننده می‌فرستیم تا روال ثبت سفارش آغاز شود؛ سپس پس از اعلام قطعی قیمت شرکت‌ها ظرف مدت یک ماه می‌توانند دعوتنامه را بفرستند و کل مبلغ را دریافت کنند و حداکثر پس از یک ماه از تکمیل وجه خودرو را تحویل خریدار دهند.

ضیغمی تصریح کرد: امیدواریم مطابق تعهدی که دادیم خودرو 31 هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده‌اند را تا دی ماه تحویل دهیم ضمن آنکه روال واردات همچنان ادامه خواهد داشت. در مورد خودروهای برقی نیز واردات آن از ماه آینده آغاز خواهد شد و اولویت با تاکسیرانی است پس از آن به صورت عمومی خریداران می‌توانند اقدام به خرید آن کنند.

تعداد تحویل خودروهای وارداتی

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص میزان واردات خودروها گفت: میزان واردات خودرو بسته به شرایط شرکت‌ها است که تاکنون نزدیک به 40 هزار عدد درخواست داشته‌اند اما ما پیش‌بینی 60 هزار خودرو را داریم ما تاکنون 200 میلیون یورو ارز تخصیص دادیم و امیدواریم روند تخصیص ارز سرعت بیشتری بگیرد.

ضیغمی ادامه داد: ارز صادرات خشکبار نیز مانند ارز صادرات محصولات غیر، می‌تواند برای واردات خودرو و قطعات خودرو استفاده شود و همچنین می‌توان برای واردات موبایل‌های بیش از 600 دلار نیز از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به صادرات غیر نفتی در شش ماه اول سال گفت: کاهش ارزش جهانی محصولات پتروشیمی و نفتی سبب شد باوجود رشد بسیار خوب صادرات به لحاظ وزنی اما از نظر ارزش کاهش داشته باشیم؛ در 6 ماهه ابتدای سال جاری 24 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات ثبت شده که نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود 600 میلیون دلار کاهش داشته است در صورتی که اگر روند صادرات مطابق با ارزش صادرات سال گذشته پیش می‌رفت صادرات امسال به لحاظ ارزشی بیش از رقم مذکور بود.

ضیغمی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه ششم وضعیت صادرات نسبت به ماه‌های قبل بهتر شد و اگر همین روند ادامه پیدا کند صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش یابد هرچند عوامل منطقه‌ای و مباحثی که در خصوص عوارض صادرات در داخل تعیین می‌شود بر روی صادرات تاثیرگذار است. اما امیدواریم با اصلاحاتی که صورت می‌گیرد و بهره‌گیری از مشوق‌ها به رکورد صادرات سال گذشته برسیم و حتی افزایش داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0