کد خبر : 2121
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1400

یورش شبانه به مازندران

یورش شبانه به مازندران

نیک نیوز: تعداد زیادی از مسافرانی که قصد گذراندن تعطیلات پایان هفته در مازندران را داشتند با اعلام شدن زمان اجرای محدودیت‌های تردد، شبانه اقدام به سفر به این استان کردند تا پیش از اعمال محدودیت‌های تردد وارد این استان شوند و تعطیلات ۶ روزه را در مازندران کرونازده و بحرانی بگذرانند.

اعلام تعطیلی سراسری از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد یک بار دیگر در شرایط بحرانی و روزهای پر التهاب موج پنجم، مازندران را به مقصد سفرهای تابستانی مسافران و به ویژه پایتخت‌نشینان تبدیل کرد.

ساعاتی پس از این که خبر تعطیلی دوشنبه و سه‌شنبه این هفته و شنبه هفته آینده و اضافه شدن سه روز به تعطیلات سه روزه پایان هفته در رسانه‌ها منتشر شد، طبق پیش‌بینی‌ها ترافیک در جاده‌های منتهی به مازندران به ویژه جاده چالوس افزایش یافت و حتی در برخی ساعات ترافیک سنگینی را در نقاطی از این محور ایجاد کرد.

با وجود اعمال جریمه خودروهایی که قصد ورود به مازندران را دارند، رانندگان این خودروها پرداخت جریمه را می‌پذیرند و مانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته فقط با پرداخت جریمه و بدون مشکل وارد مازندران می‌شوند تا در ترافیک سنگینی که از ظهر یکشنبه به دلیل بسته شدن محورها ایجاد می‌شود قرار نگیرند. به عبارتی دیگر اعمال جریمه یک میلیون تومانی تقریبا نقش بازدارنده‌ای در مقابل ورود مسافران ندارد و برای افرادی که قصد سفر به مازندران را دارند به عنوان بخشی از هزینه سفر به امری عادی تبدیل شده است.

این هجوم شبانه به مازندران در حالی رقم خورده که مسئولان استانی و کشوری اعلام کرده بودند با هر گونه تردد بین استانی به شدت برخورد می‌شود. ضمن این که هدف از اضافه کردن سه روز به تعطیلات پایان هفته، کاهش حجم تردد در جاده‌ها بود. اما این اتفاق در عمل برای مازندران نیفتاد و به نظر می‌رسد تا ظهر روز یکشنبه نیز به همین روال ادامه خواهد داشت.

البته تجربه نشان داده که حتی پس از زمان آغاز اجرای محدودیت‌ها نیز بسیاری از خودروها در نهایت به دلیل ترافیک سنگینی که در مبادی ورودی ایجاد می‌شود و لزوم ورود خودروهای پلاک بومی یا خودروهایی ضروری به استان، وارد استان می‌شوند. آخرین نمونه این اتفاق حدود سه هفته پیش و پس از آغاز محدودیت‌های تردد و تعطیلی ۶ روزه استان‌های البرز و تهران در محورهای منتهی به مازندران رخ داد.

LJLZQTHSq7d9

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0