کد خبر : 16
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401

بوگاتی لاویتور نویره، گران ترین ماشین جهان

بوگاتی لاویتور نویره، گران ترین ماشین جهان
بوگاتی لاویتور نویره با قیمت ۱۹ میلیون دلاری خود یکی از گران ترین خودروهای حال حاضر دنیا است.

نیک نیوز: گران ترین خودروهای جهان چیزی فراتر از یک وسیله حمل و نقل است؛ این خودروها وضعیت و نماد ثروت است و کلکسیونرهای خودرو حاضرند مبالغ نجومی را برای این خودروها خرج کنند زیرا از نظر آنها این خودروها آثار هنری هستند.

نام آن به ماشین سیاه ترجمه می شود؛ زیر کاپوت آن یک موتور ۸ لیتری W۱۶ قرار دارد که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت ایجاد می کند و می تواند سرعت خودرو را به ۴۵۰ کیلومتر در ساعت برساند.

نمای بیرونی لاویتور نویره، الهام‌گرفته از زبان طراحی جدید بوگاتی به نظر می‌رسد که چند ماه قبل در بوگاتی دیوو دیده شد. البته، بهینه‌سازی‌‌های چشمگیری در سپر و جلوپنجره وجود دارند تا محصول جدید بوگاتی، متفاوت از دیگر خودروهای این برند باشد. در نمای پشت، خلاقیت بیشتری دیده می‌شود و نواری باریک از LED یک‌پارچه، سرتاسر بدنه را پوشش می‌دهد. علاوه‌بر سپر و هدایت‌کننده‌های هوا که فراتر از تصور و بسیار چشم‌گیر هستند، ۶ خروجی اگزوز وجود دارد تا وجه تمایز ابرخودروی بوگاتی با دیگر مدل‌های کلکسیونی دنیا باشد. علاوه‌بر لوگوی برند سازنده روی کاپوت عقب، نام  بوگاتی هم در پشت خودرو با LED درخشان وجود دارد.

Bugatti La Voiture Noire  بوگاتی

پیشرانه‌ی مورد استفاده در لاویتور نویره، مشابه شیرون، شیرون اسپرت و دیوو است. نمونه‌ی ۱۶ سیلندر ۴توربو، با آرایش W و حجم ۸ لیتر، زیر کاپوت این ابرخودرو وجود دارد تا قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. با این حساب، می‌توان مطمئن بود که لاویتور هم در زمانی کمتر ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را، به‌راحتی ثبت کند.

Bugatti La Voiture Noire  بوگاتی

امروزه، تنها ۳ نمونه از ۴ دستگاه بوگاتی آتلانتیک کلاسیک در اختیار مجموعه‌داران هستند. نسخه‌ی چهارم به رنگ سیاه که اتفاقا تفاوت‌هایی با ۳ نمونه‌ی دیگر داشت، سال ۱۹۴۰ در راه انتقال به بوردو فرانسه و پس از بارگیری در قطار، دزدیده شد و امروزه مشخص نیست که گم‌شده یا نابود شده است. شاید به همین دلیل، تنها یک دستگاه از بوگاتی La Voiture Noire تولید می‌شود تا جای خالی تک‌نمونه‌ی ناپدیدشده قرار بگیرد.