کد خبر : 11
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1400

محصول جدید فراری با سقف متحرک

محصول جدید فراری با سقف متحرک
فراری از قوی ترین سوپرخودروی سقف تاشو تولید انبوه جهان یعنی مدل کانورتیبل 812 سوپرفست با نام فراری 812 GTS پرده برداری کرد.

نیک نیوز: فراری از قوی ترین سوپرخودروی سقف تاشو تولید انبوه جهان یعنی مدل کانورتیبل ۸۱۲ سوپرفست با نام فراری ۸۱۲ GTS پرده برداری کرد. پیش از این آخرین مدل مشابه مجهز به موتور V12 در بخش جلو ۳۶۵ GTS4 بود که ۵۰ سال پیش توسط فراری رونمایی و عرضه شده بود.

 

در واقع این مدل سورپرایز ویژه ای برای علاقه مندان این شرکت به شمار می رود زیرا نسل قبلی ۸۱۲ یعنی F12 فاقد مدل سقف تاشو تولید انبوه بود.

۸۱۲ GTS از همان موتور تنفس طبیعی V12 به حجم ۶.۵ لیتر با حداکثر قدرت ۷۸۰ اسب بخار در دور ۸۵۰۰ rpm و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور در دور ۷۰۰۰ rpm که در ۸۱۲ سوپرفست نیز شاهد استفاده از آن بودیم بهره می برد. حداکثر سرعت این GT سقف تاشو به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

فراری نه تنها ۸۱۲ GTS را قدرتمندترین خودروی سقف تاشو تولید انبوه بازار خودرو می داند بلکه به لطف سقف فلزی تاشو برقی نیز آن را به یکی از کارآمدترین کانورتیبل های بازار تبدیل می کند. عرضه این فراری از اواسط سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

سقف فلزی در عرض ۱۴ ثانیه باز می شود و حتی در حین حرکت و با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز می توان سقف را باز کرد. همچنین شیشه دید عقب برقی نیز می تواند باز شود تا سرنشینان از آوای دل انگیز موتور V12 فراری نهایت لذت را ببرند. به دلیل استفاده از سقف تاشو در بخش عقب فراری مجبور به تغییراتی در این بخش شده است و ورودی آیرودینامیکی کمان چرخ عقب حذف و به جای آن از یک فلپ بر روی دیفیوزر عقب خودرو استفاده شده است.

 

فراری برای این که از عملکرد آیرودینامیکی خودرو مطمئن شود از دریچه هوای خروجی در قسمت بالای چرخ عقب استفاده کرده تا هوای اضافی از طریق آن خارج شود.

همچین فراری زمان زیادی برای بهینه سازی ورود صدا به داخل اتاق گذاشته تا در سرعت های بالا نیز صدای دو سرنشین به راحتی شنیده شود.

همانند مدل لفراری آپارتا از دو فلپ کوچک L شکل در بخش فوقانی شیشه جلو استفاده شده تا با ایجاد گردابه از ورود آن به اتاق جلوگیری کند و از پشت شیشه عقب خارج شود.

 

فراری قیمت این مدل را ۳۵۶ هزار یورو اعلام کرده است که در حدود ۳۵ هزار یورو بیشتر از مدل معمولی و سقف ثابت آن است. از مهم ترین رقبای ۸۱۲ GTS می توان به آستون مارتین DBS Volante، لامبورگینی آونتادور اسپایدر اشاره کرد.

اولین مدل سقف باز فراری مجهز به موتور V12 به سال ۱۹۴۸ میلادی یعنی ۱۶۶ MM باز می گردد که در  دو رقابت مهم آن زمان یعنی میله میلیا و رقابت ۲۴ ساعت لومانز سال ۱۹۴۹ به پیروزی رسیده بود. آخرین مدل نیز ۳۶۵ GTS4 بود.

 

فراری 812 GTS

با این که فراری به طور کلی در دستور کار خود تولید انبوه مدل های V12 سقف تاشو را در دستور کار خود نداشت اما در این سالها مدل های ویژه و تولید محدودی را عرضه کرده است که از مهم ترین آنها می توان به ۵۵۰ بارچتا پینین فارینا در سال ۲۰۰۰، سوپرآمریکا در سال ۲۰۰۵، SA Aperta در سال ۲۰۱۰ و F60 America اشاره کرد.