چطور مجوز سفر بگیریم؟
نیک نیوز: طبق اعلام فرمانداری تهران، سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران taradodtehran.com از صبح دیروز به طور رسمی آغاز به کار کرد، اما برای ثبت نام نیاز به چه مدارکی است؟
طبق اعلام روابط عمومی فرماندار تهران دیگر هیچگونه مجوز حضوری برای تردد در محل فرمانداری تهران صادر نمیشود و شهروندان فقط و فقط از طریق سایت جدید اقدام به اخذ مجوز تردد کنند. از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت صبح تا ۱۱ صبح (به مدت ۴ ساعت) مردم تهران فرصت ثبتنام برای مجوز دارند.
طبق این اعلام، آدرس سایت جدید taradodtehran.com است و روزهای پنجشنبه و جمعه بسته خواهد بود و کسانی هم که دارای شرایط باشند پیامک تأیید به همراه کد پیگیری سفر بعد از ظهر همان روز به تلفنهای همراهشان ارسال خواهد شد.
بر اساس اخبار اعلام شده، هر پلاک خودرو در ماه یک بار میتواند ثبتنام کند و مجوزهایی که صادر میشود صرفاً برای یک هفته است و پس از آن هیچ اعتباری ندارد.
در این سایت همچنین اشاره شده که مدارک زیر برای ثبت نام نیاز است:
تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
تصویر سند مالکیت منزل یا اجاره نامه
تصویر گواهی محل کار (مثل صفحه اول دفترچه بیمه، کارت شناسایی محل کار یا معرفینامه با مهر محل کار)
تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
افرادی هم که به دلایل پزشکی و درمانی باید در موعد مقرر به مراکز درمانی مراجعه کنند، مدارک زیر را در سامانه بارگذاری کنند:
تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو
تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
مدارک پزشکی و درمانی دال بر الزام حضور بیمار در این شهر
فرایند کسب مجوز چطور است؟
متقاضی پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، کد رهگیری را از طریق سامانه و همچنین پیامک دریافت میکند. اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری بررسی و تأیید میشود. پیامک تأیید نهایی نیز برای متقاضیان ارسال خواهد شد.
همچنین از طریق پروفایل شخصی خود در بخش پیگیری در خواست میتوانید از وضعیت درخواست مطلع شوید. پس از دریافت پیامک تأیید نهایی، متقاضی باید تاییدیه مجوز تردد را بهصورت الکترونیکی در بخش پیگیری در خواست دریافت کند.
نظر شما