کد خبر : 5522
تاریخ انتشار : 14 آذر 1402

اعلام آمادگی اردوغان برای محاکمه نتانیاهو

اعلام آمادگی اردوغان برای محاکمه نتانیاهو

نيك نيوز: اردوغان طی سخنرانی در کمیته دائمی سازمان همکاری اسلامی گفت: «سازمان ملل قادر به حفظ کارمندان خود در غزه نیست و در محکومیت جنایات اسرائیل بیانیه‌ای صادر نکرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی توضیح داد: «سکوت غرب در مورد هدف قرار دادن خبرنگاران و پرسنل پزشکی در غزه، اسرائیل را به ادامه جنایات خود تشویق می‌کند. با کشورهایی که منبع تصمیم‌گیری در سازمان ملل را کنترل می‌کنند، نمی‌توان به صلح دست یافت و این سیستم باید تغییر کند».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بمب اتمی دارد اما آن را تکذیب می‌کند، تصریح کرد: «نتانیاهو با عنوان قصاب غزه در تاریخ ماندگار می‌شود و ما در حال آماده شدن برای محاکمه او هستیم».

طبق این گزارش، اردوغان ادامه داد: «نتانیاهو، قصاب غزه، برنامه‌های توسعه طلبانه‌ای دارد که فراتر از غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی است و ما باید با نقشه‌های او مقابله کنیم».

به نوشته آناتولی، وی درباره کمک‌های ترکیه به نوار غزه گفت: «ما کمک‌های پزشکی و بشردوستانه را به غزه فرستادیم و ده‌ها نفر را برای درمان در ترکیه دریافت کردیم».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه اظهارات نفرت‌پراکنی علیه اسلام را نباید پذیرفت، تاکید کرد: «غرب سوزاندن قرآن کریم را آزادی بیان می‌داند اما جنایات در نوار غزه را نمی‌بیند».

اردوغان همچنین افزود: «ما چشم‌اندازی برای بحث در مورد راهبردهای جدید، از جمله محاکمه مسئولان اسرائیلی قتل عام در نوار غزه داریم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0