کد خبر : 5940
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1402

افزایش صادرات نفت روسیه

افزایش صادرات نفت روسیه

نيك نيوز: خبرگزاری تاس گزارش کرد پاول سوروکین، معاون اول وزیر انرژی گفت: وضعیت پایدار است، اما تولید اولیه پالایشگاهی، کمتر خواهد بود. وی افزود: نگرانی در خصوص عرضه سوخت در بازار داخلی وجود ندارد.

روسیه از ابتدای سال میلادی تاکنون، به دلیل نقص فنی و حملات پهپادی اوکراین، با اختلالات متعدد در فعالیت پالایشگاهی روبرو شده است.

اوکراین روز چهارشنبه برای دومین روز، حملات پهپادی سنگین به پالایشگاههای نفت  روسیه انجام داد که باعث آتش سوزی در بزرگترین پالایشگاه شرکت روسنفت شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این حملات را تلاشی برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری این هفته کشورش خواند.

روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان پس از عربستان سعودی است، پیش از این با هدف ثابت نگه داشتن قیمتها، ممنوعیت صادرات بنزین را به مدت ۶ ماه از اول مارس اعلام کرد. قیمت بنزین برای رانندگان و کشاورزان در بزرگترین صادرکننده گندم در جهان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تا ۱۷ مارس، موضوع حساسی است.

داده‌های منابع صنعتی و محاسبات رویترز نشان می دهد صادرات محصولات نفتی روسیه در فوریه، ۱.۵ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و به ۹.۹۴۳ میلیون تن رسیده است.

طبق داده‌های منابع بازار، کل صادرات محصولات نفتی از طریق بنادر بالتیک پریمورسک، ویسوتسک، سن پترزبورگ و اوست لوگا در ماه میلادی گذشته، ۱۱.۴ درصد نسبت به ژانویه افزایش یافت و به ۵.۸۸۶ میلیون تن رسید. صادرات سوخت از طریق بنادر دریای سیاه و آزوف روسیه در فوریه، با ۱۸.۸ درصد کاهش نسبت به ماه قبل، به ۳.۲۶۵ میلیون تن رسید.

صادرات محصولات نفتی از بنادر مورمانسک و آرخانگلسک در قطب شمال روسیه در ماه میلادی گذشته، با ۳۴ درصد کاهش نسبت به ژانویه، به ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ تن رسید.

بر اساس داده‌های منابع و محاسبات رویترز، بارگیری صادرات سوخت در بنادر خاور دور روسیه در فوریه، ۸.۸ درصد افزایش یافت و به بیش از ۶۷۸ هزار تن رسید.

روسیه و اوکراین در جنگ تقریبا دو ساله ای که هیچ نشانه ای از پایان ندارد، زیرساختهای انرژی یکدیگر را هدف قرار داده اند تا خطوط تدارکات و تدارکات را مختل کرده و روحیه مخالفان خود را تضعیف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی، بزرگترین صادرات روسیه و منبع اصلی درآمد ارز خارجی برای اقتصاد ۱.۹ تریلیون دلاری این کشور است و جایگاه مسکو را صدر سیاست انرژی جهان، تضمین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0