کد خبر : 3100
تاریخ انتشار : 17 آذر 1400

اهمیت آزادسازی صادرات دام

اهمیت آزادسازی صادرات دام

نیک نیوز : رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده در خصوص اجرای مصوبه صادرات دام، گفت: مصوبه صادرات دام زنده برای دو ماه قبل بوده و طی یک ماه و نیم پیش نیز به عشایر ابلاغ‌شده است که در حال حاضر مجوزهای صادرشده بخشی به نام عشایر و بخشی به نام اتحادیه دامداران سبک است. وی افزود: در حال حاضر دام، اتحادیه دام سبک قرنطینه و آماده صادرات است، ولی یک سری مباحث وجود دارد که باید حل شود تا روند صادرات درست صورت بگیرد.

به نقل از هایتاجر، رئیس شورای تأمین‌کننده دام زنده بیان کرد: ارزش صادراتی یک کیلوگرم گوشت دام زنده هنوز نامشخص است و هر صادرکننده‌ای چه اتحادیه و غیر اتحادیه باید ارز صادرشده از دام را به کشور بازگرداند.

ایشان اظهار کرد: سازوکار بازگشت ارز و ارزش‌گذاری قیمت دام در داخل کشور باید اصلاح و ابلاغ شود و در حال حاضر بخشی از دام قرنطینه و آماده صادرات است، ولی به دلایل گوناگون هنوز صادرات انجام‌ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنش آبی و خشکسالی کل حوزه صنعت کشاورزی ازجمله دام را تهدید می‌کند و با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی اعلام کرده ۷۱ میلیون و نیم دام سبک داریم باید در کاهش جمعیت دام سرعت بخشی داشته باشیم.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده بیان کرد: جمعیت دام از طریق دو مکانیزم قابل کاهش است بخش اول مربوط به خرید حمایتی در داخل کشور بوده و بخش دوم صادرات دام است که متأسفانه صادرات و شیوه‌ای که برای آن تعریف‌شده نادرست است و باید از چندلایه کردن پروژه صادرات خودداری کنیم.

وی افزود: باید صادرات را آزاد بگذاریم تا هر دامداری که توانایی دارد صادرات انجام دهد، زیرا این میزان جمعیت دام با وجود این شرایط اقلیمی در سال و ماه آینده توان را از تولیدکننده داخلی سلب می‌کند.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده اظهار کرد: جمعیت دام سبک را باید به تعادل برسانیم، زیرا ۷۱ میلیون رأس دام رقم بسیار بالایی بوده و نگهداری آن سخت است.

ایشان خاطر نشان کرد: نگهداری دام مولد از اولویت‌های ما بوده، زیرا سرمایه اصلی صنعت دامپروری دام مولد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0