کد خبر : 5291
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1402

ترخیص کالاهای دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش از گمرک

ترخیص کالاهای دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش از گمرک

نیک نیوز: جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: گمرکات این استان یک سری از کالاهای خاص مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان استان را بدون ثبت سفارش ویژه کالاهای وارداتی و عمل به بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات را ترخیص می‌کند.

جعفری تاکید کرد: گمرکات خراسان رضوی انبارهای اختصاصی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می دهند تا بتوان برخی از کالاهای وارداتی که شرکتهای مزبور قصد مهندسی معکوس آن را در طرحهای تولید و توسعه دارند، با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدون گذراندن تشریفات گمرکی در اختیار دانش بنیانی ها قرار داده شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ادامه گفت: صدور ضمانت نامه های بانکی بلندمدت و واگذاری انبارهای اختصاصی به کالاهای مورد نظر شرکتهای دانش بنیان از دیگر خدماتی است که توسط گمرکات این استان به این شرکتها ارایه می شود.

جعفری در خاتمه تصریح کرد: این کالاها باید هایتک (با فناوری بالا) بوده و واردات آنها در پروسه اداری، زمان بر باشد که در این صورت برای تسریع در ترخیص کالا و رساندن آن به شرکتهای دانش بنیان با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کالا قابل ترخیص خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0