کد خبر : 616
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1400

خبر بد برای ایران، عراق و بحرین؛ انصراف کره‌شمالی قطعی شد

خبر بد برای ایران، عراق و بحرین؛ انصراف کره‌شمالی قطعی شد

نیک نیوز: طی روزهای گذشته اخبار گوناگونی درباره انصراف تیم ملی فوتبال کره شمالی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به گوش می‌رسید، اخباری که سرانجام صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای روی آن صحه گذاشت و تایید کرد که دیگر کره شمالی در تورنمنت مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهد گذاشت.

کره شمالی که با 8 امتیاز در گروه H قرار داشت و از شانس بالایی هم برای صعود به مرحله بعدی برخوردار بود، به دلیل مسائل کرونایی ترجیح داد تا از ادامه مسابقات انصراف دهد؛ نکته حائز اهمیت این‌که هنوز AFC از تصمیم خود برای گروه H  با توجه به انصراف کره شمالی پرده بر نداشته است، تصمیم مهمی که می‌تواند علیه ایران شود!

چرا که پیش از این در نقل قولی غیررسمی اعلام شده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد نتیجه سه مسابقه باقیمانده کره شمالی در مرحله مقدماتی را به سود دیگر تیم‌ها رقم بزند که در این صورت به شدت برای صعود تیم ملی فوتبال ایران پیچیده خواهد شد، چرا که با حذف نتایج کره‌شمالی از گروه،شانس ایران برای صعود بعنوان بهترین تیم دوم کاهش خواهد یافت چون احتمالا همه نتایج  تیمهای آخر گروه‌ها حذف می‌شود که در این صورت با حذف کامبوج از گروه ایران کار تیم دوم گروه ما سخت می‌شود.

براساس قوانین مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، 8 تیم برتر سرگروه در کنار 4 تیم برتر دوم جواز صعود از مرحله اول را به دست می‌آورند و سپس در دو گروه 6 تیمی برای کسب سهمیه جام جهانی تلاش می‌کنند؛ شاگردان دراگان اسکوچیچ امید زیادی به جبران نتایج ضعیف گذشته در منامه بحرین دارند تا ایران هم یکی از 12 صعودکننده به مرحله بعدی باشد. البته که می‌تواند تصمیم AFC درباره کره شمالی و نتایج دیدارهای او در گروه H، تاثیر مهمی در مسیر صعود ملی‌پوشان داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0