کد خبر : 2485
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1400

طالبان خواستار سخنرانی در سازمان ملل شد

طالبان خواستار سخنرانی در سازمان ملل شد

نیک نیوز:  «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت جدید افغانستان روز دوشنبه در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار ایراد سخنرانی در نشست سالانه مقامات بلندپایه کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل شد.

در این نامه که روز سه شنبه به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، «سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل تعیین شد.

«فرحان حق» سخنگوی گوترش دریافت نامه‌ای با این مضمون از وزارت خارجه دولت طالبان را تأیید کرد. این در حالی است که «غلام اسحاق زای» سفیر پیشین دولت افغانستان در سازمان ملل ماه گذشته از سوی طالبان از سمت خود برکنار شد.

فرحان حق گفت که درخواست‌های مشابه برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان ملل به کمیته نُه نفری اعتبارنامه ارسال شده، کمیته‌ای که اعضای آن شامل نمایندگانی از کشورهای ایالات متحده، چین و روسیه نیز می‌شود.

لازم به ذکر است که پذیرفتن سفیر طالبان از سوی سازمان ملل گامی مهم در مسیر تلاش‌های این گروه اسلام گرا یافراطی برای کسب شناسایی بین‌المللی است؛ شناسایی که می‌تواند به رفع انسداد از منابع مالی به شدت مورد نیاز افغانستان کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0