کد خبر : 1971
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1400

نیکزاد: مدیران باید بدون تعارف مصوبات جلسات را برای حل مشکلات مردم عملیاتی کنند

نیکزاد: مدیران باید بدون تعارف مصوبات جلسات را برای حل مشکلات مردم عملیاتی کنند

نیک نیوز: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معادن طلای زرشوران باید به‌طور جدی نسبت به پرداخت ۱۵ درصد عواید حقوق دولتی فعالیت معدنی عمل کنند.

علی نیکزاد شنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های تکاب، شاهین دژ و میاندوآب با تاکید بر ضرورت بهره‌مند شدن مردم تکاب از عوائد معادن طلا و تلاش این معادن برای رفع محرومیت از این شهرستان افزود: معادن زرشوران باید تکلیف‌های اجتماعی خود از جمله احداث راه و مدرسه و رسیدگی به وضعیت معیشت و اقتصاد شهرستان از جمله نیازمندان را نیز تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه با وجود استخراج طلا در تکاب مردم از محرومیت ناراحت هستند و معادن طلا باید گِرهی از مشکلات تکاب باز کنند، افزود: بر اساس اعلام مدیران کارخانه طلای زرشوران از هزار و ۱۰۰ نیروی شاغل در این کارخانه هزار نفر بومی منطقه هستند و لازم‌است در همه استخدام‌ها و بکارگیری افراد از نیروهای بومی و محلی استفاده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارتی و مدیران آذربایجان‌غربی تلاش کنند تا مشکلات زیرساختی شهرهای تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، چالدران و پلدشت سریع و با فوریت و حداکثر تا سه ماه آینده رفع‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه مدیران بدون تعارف برای حل مشکلات باید مصوبات جلسه‌ها را عملیاتی کنند، افزود: بر اساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۲۰ سایت مخابراتی ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در تکاب و شاهین دژ تا ۲ ماه آینده و ۱۰ روستا در چالدران، پنج روستا در شهرستان باروق و شهرک صنعتی میاندوآب باید تا ۳ ماه آینده به زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه پایدار اینترنت متصل شوند و شاخص‌های این شهرها در بخش ارتباطات به میانگین استانی برسد.

هفته آینده دستگاه سی تی اسکن تحویل بیمارستان تکاب می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد ریال برای تأمین ۲ دستگاه آمبولانس برای شهرهای تکاب و شاهین دژ در نظر گرفته شده، اظهار داشت: تا یک هفته آینده یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان تکاب تحویل خواهد شد و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان شاهین دژ نیز تا شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حل سریع مشکلات مسکن مهر ۲۶۴ واحدی در شاهین دژ و مشکل فاضلاب مسکن مهر ۲۰۰ واحدی تکاب ادامه داد: طرح ۴۴ تختخوابی بیمارستان توسعه‌ای شهید راثی شاهین دژ تا پایان شهریور ماه امسال با تجهیزات کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد بیان‌کرد: همچنین با پیگیری‌های نماینده مجلس و تلاش استاندار آذربایجان‌غربی مقرر شده ۲ مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های تکاب و شاهین دژ راه اندازی و ایجاد و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه شهر کشاورز شاهین دژ نیز تأمین شود.

وی اضافه‌کرد: بر اساس تعهدات سازمان آب می‌بایست هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از ۱۹ هزار هکتار شبکه آبیاری اراضی سد کرم آباد پلدشت تا یک هفته آینده در فرآیند تحویل آب به سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد تا زمینه تأمین آب این اراضی فراهم شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه ما از جایگاه مجلس وارد شدیم تا مشکلات این شهرها مرتفع گردد، بیان کرد: وقتی همراه با استاندار و نمایندگان مجلس وقت می‌گذاریم و از بیت المال هزینه می‌شود باید مصوبات پیگیری شده و مشکلات شهرستان‌ها رفع شود و مدیران در حد وسع و توان خود آنچه را که می‌توانند انجام دهند، مصوب کنند و نباید بگوییم ما نمی‌توانیم.

فاز دوم بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ شهریورماه به بهره برداری می‌رسد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه فاز دوم بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ حدود یک ماه دیگر و در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

نیکزاد اضافه کرد: با تأمین منابع مالی و حل مشکلات طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ در قالب افتتاح فاز دوم این بیمارستان تکمیل و تحویل مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتمام و بهره برداری کامل این پروژه هزینه شده و با اتمام آن ۴۶ تخت دیگر به تخت‌های بیمارستان شهید راثی این شهرستان اضافه خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اتمام این طرح تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۴۶ تخت افزایش پیدا کرده و نیاز تخت بیمارستان این شهرستان را برای حداقل ۱۰ سال آینده بر طرف خواهد کرد.

نیکزاد اظهار داشت: در کنار حل مشکلات طرح‌های نیمه تمام از جمله طرح فاضلاب شهری شاهین دژ و بیمارستان برای حل مضلات راه‌های ارتباطی و محورهاتی مواصلاتی و همچنین بخش کشاورزی شهرستان نیز دستوراتی اتخاذ شده تا بتوانیم برای مردم محروم منطقه خدمات شایانی ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0