کد خبر : 1134
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400

کار ایران برای صعود راحت شد تساوی در یک حالت کفایت می‌کند

کار ایران برای صعود راحت شد تساوی در یک حالت کفایت می‌کند

نیک نیوز: تیم ملی فوتبال لبنان امروز در بازی آخر خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف کره جنوبی رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر شکست خورد.

این بازی برای صعود تیم ملی کشورمان حساسیت زیادی داشت چون باخت لبنان باعث شد تا شانس صعود شاگردان اسکوچیچ به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی زیاد شود.

طبق فرمول فیفا 8 تیم برتر هر گروه و 4 تیم برتر دوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 صعود می کنند. با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی 2022 است و صعودش به عنوان تیم اول در گروه E قطعی شده بدین شکل قطر از این سهمیه کنار می رود 7 تیم صدرنشین به علاوه 5 تیم برتر دوم به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.

با باخت لبنان معادلات به نفع تیم ملی کشورمان شد چون لبنان تفاضلش از 4 و 3 کاهش یافت. ترتیب تیم های دوم برتر به این شکل شد:

تیم های برتر دومی یک هفته مانده به تمام مسابقات به شرح زیر است:

1-عمان(E)  با 12 امتیاز (+4)

2- چین (A)  با 10 امتیاز(+11)

3-لبنان(H) با 10 امتیاز(+3)

4-ازبکستان(D)  با 9 امتیاز (+6)

5-امارات(G) با 9 امتیاز(+5)- گل زده 10

6- ایران(C) با 9 امتیاز (+5)- گل زده 9

7-اردن(B)  با 8 امتیاز (+5)

با نگاه به جدول مشخص می شود شاگردان اسکوچیچ اگر مقابل عراق به نتیجه تساوی برسند و در صورتیکه اردن در دیدار با استرالیا به پیروزی نرسد صعود تیم ملی کشورمان به مرحله نهایی قطعی خواهد بود.

همچنین  در صورت شکست عراق مقابل ایران کارش سخت می شود و نیاز به تساوی دارد تا صعودش را قطعی کند. دیدار تیم ملی کشورمان با عراق سه شنبه آینده در ورزشگاه المحرق در ساعت 21 به وقت تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0